CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 4

HOW TO MAKE DECISION???

Susahkan kalau nak buat decision?? Korang mcmana?? susah jugak ke?? Aku kalau melibatkan handbeg, make up and baju.. idaklah susah sgt.. heheheeeeeee..

At the age of 28 .. barulah aku dpt berfikiran logik skit.. esp bab saving... dulu2 tu bukan tak ingat.. ingat.. tp mcm susah nak buat saving.. coz duit gaji ciput ajee.. bila dpt gaji cukup bulan.. bayar2 semua hutang2 esp PTPTN, loan bank.. tinggallah sikit tonet ajee.. apa yang nak di saving kan.. frankly speaking.. mmg aku xbuat saving langsung.... harapan aku hanyalah pada Suami ku aje..

Berbalik pada cieta nak buat decision nie.. Aku masih teringat lagi masa mula2 jumpa Hanis... Memang tabik spring dgn dia.. coz shes only 26 aje masa tu.. and dah pakai BMW & pakai handbag CHANEL.. ... n just jual corset PB aje.. xleh jadi niee... Aku pun dah terpikirlah.. wahhh muda2 dah pakai BMW... Aku ni xde keta sendiri lagi.. kereta HB jelah yg ade...n handbag Chanel.. mmm jauh lagi nak dapat..Paling mahal handbag yg aku ade pon Guess and Carlo Rino...hahahaaa. She dah successful in tis business.. so why not aku join her kan. Banyak yg Hanis advicekan kat aku..And ape yg die katakan tu memang semuanye betul...

So bermulalah sesi utk membuat keputusan... samade nak buat business nie or not?? To Me mmglah sgt2 berat kepala hotak nak pikirkan... coz perasaan aku masa tu.. ishhhhhhhh.. xtau nak ckp mcmana... caca marba... ie mcm2 perasaan ada.. yg paling utama perasaan DALAM DIRI SENDIRI.. kan org kata.. KITA ADALAH MUSUH DIRI KITA SENDIRI... sebabnya.. perasaan nie yang akan menghalang kita untuk berjaya:


TAKUT

TAK YAKIN

MALAS

MALU

FIKIRAN NEGATIVE

SUKA MENANGGUH

Last2 mmglah kita tak akan buat apa2 perubahan pada diri kita.. coz takut nak keluar dari COMFORT ZONE.. takut utk memulakan langkah yang pertama... and takut untuk gagal.

But alhamdulilah, aku tak amik masa yang lama untuk menerima cabaran dalam perniagaan nie.. coz aku dah tetapkan Matlamat/Goals... coz tanpa matlamat... tak mungkin aku dapat meneruskannya.. confirm akan sentiasa berada di takuk yang sama.. NO CHANGES.. NO SAVING.. NO NOTHING. Org lain beli Chanel.. aku tengok & telan air liur ajelah.. xkan nak buat loan just utk beli handbag Chanel kan.. hehheeeeeeee

And setelah membuat decision... so bermulalah my life as a Tender & Contract Exec cum Part time businesswoman Premium Beautiful. I choose Izyan Liyana as my leader.After 1 month with PB.. i tell u.. ooooo best.. mmg best.. coz permintaan PB memang sangat2 menggalakkan.. and at the same time.. Izyan always there for me.. sanggup tolong aku.. Pernah rasa down sangat2...Izyan ade beri dorongan..


Jadi marilah kita buka minda kita luas2 ya... THINK POSITIF.. THINK POSITIF.. U WILL BE POSITIF PERSON.. tapi if selalu berfikiran NEGATIVE... maka NEGATIVE PERSON lah kita akan jadi..

Since buat part time until now..alhamdulillah.. mmg berbaloi.. and memang aku membuat decision yang sangat tepat dalam hidup aku ni.. Aku inginkan perubahan dalam hidup..Aku nak ade saving sendiri..nak ada aset sendiri, nak berikan yang terbaik untuk anak-anak..Nak balas jasa pengorbanan dan wang ringgit mak bapak kt kampung...and yg penting aku nak bebas hutang!!!!


Feel free to buzz me.. Aku boleh stori mori lagi..
Jangan malu2 or segan2 ya.. coz I hv been there..
so i know the feeling..


012-6580350 / emalin_@yahoo.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...