CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 11

STEPS HOW TO REGISTER HEARTBEAT.MY

Owah..makin ramai yang tanye mcm mane nak register ni??? Macam mane nak dptkan code HB tu?? Takpe..takpe..kat sini aku tunjuk kan step2 yg korang kena ikut mcm mane nak register and macam mane korang nak tepekkan kat blog2 korang tu. Step2 ni aku CNP dari blog Suzie284 and Deqlis Sebnye aku rasa step diorang senang nak faham...

LANGKAH PERTAMA: Mula2 klik banner heartbeat kat blog aku ni yer... Setelah korang klik, korang akan ke laman HeartBeat seperti gambar no.1 di bawah.Selepas itu,korang perlu klik pada “Let Us Start” seperti yang ditunjukkan di dalam gambar di bawah.


LANGKAH KEDUA: Seterusnya....korang perlu klik kat "Creat Account". Lihat gambar di atas dan isi semua maklumat yang diperlukan.(nie utk bukak akaun HeartBeat korang).

LANGKAH KETIGA: Lepas dah isi semua maklumat yang diperlukan korang masukkan "Password"  then klik I agree HeartBeat's Terms of service then klik continue. Gambar seperti di bawah ni.....


LANGKAH KEEMPAT: Sekarang korang dah berjaya ada akaun HB. Next step, klik kat "Joint HB!Affiliate" macam kotak kat bawah ni.




Pastu  klik "Online Application" (gambar mcm kat bawah) then isi maklumat2 yang diperlukan.




Masukkan maklumat mengenai Blog anda


Pilih cara pembayaran yang korang nak (seperti gambar di bawah ni) then klik "Continue" dan akaun affilate korang dengan HB dah pon siap!!!



EHHH...NANTI DULU...TAK SIAP LAGI!!!!


LANGKAH KELIMA: Dah jadi ahli affiliate, mesti nak amik code banner kan?? Next step klik "My HB!Affiliate" untuk mendapatkan code iklan heartBeat.


Klik "GET A CODE" spt dibulatkan kat bawah dan korang akan dapat memilih code html untuk diletakkan di blog korang.


Copy Code2 yang anda kehendaki(bertanda merah bulat), ada 4 code untuk iklan Heartbeat(seperti lampiran yang bertanda kotak merah blah bawah ni)--setaip code adalah unik/tak sama utk setiap member heartbeat tau (mcm nuffnang punya code gaklah)



AFTER THAT TUTORIAL UNTUK PASTE CODE KE DALAM BLOG



 1. Pi Kat Design


2. Klik Add A Gadget 


3. Klik add HTML/JAVA SCRIPT then save, ulangi cara yang sama untuk letak ketiga2 iklan berkenaan



 4. Akhir sekali DRAG gadget berkenaan ke kedudukan yang dikehendaki...


DONE!!

Selamat berheartbeat uolls!! 


Adakah HeartBeat Akan Mempengaruhi Status Glitterati Nuffnang??

Jawapannya tidak kerana konsep HeartBeat dan Nuffnang adalah berbeza so Heartbeat ini bukan pesaing kepada Nuffnang.So selamat lah. =).

So apa lagi,marilah kita sama-sama menjana pendapatan dengan
Heartbeat ini. Mari daftar bersama-sama hari ini. Sebarang masalah bolehlah ditanyakan di ruang komen.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...