CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 20

BERHATI-HATI JIKA MEMBELI MAKANAN DAN MINUMAN...!!!!

Korang kalau beli makanan ke minuman kat pasaraya chek tak isi kandungan and logo halalnye??? Sometimes barang yang kite beli tu memang kite dah tahu halalnye kan...tapi korang cek tak bahan kandungannye tu???

Ini kerana terdapat beberapa produk di pasaran tempatan yang mana ada logo halalnya tetapi secara tersiratnya ia sebenarnya mengandungi PERISA N PEWARNA TAMBAHAN YANG DIPERBUAT DARIPADA LEMAK BABI!!!

Pesan la kat suami, isteri & anak2, baby sitters, bibik, sedara2....

Jangan ikut dan je beli makanan ringan...

Contohnye cam cekedis....

Jadi berhati-hati semasa membeli makanan ringan di pasaran....

Di dalam makanan itu, mungkin terdapat lemak binatang 'B' ini....

Pastikan cek isi kandungan makanan itu sebelum membelinya....

Kat sini aku letak kod lemak Babi ni untuk peringatan kite bersama...


Kalau boleh, print and simpan lah dalam beg, wallet, poket seluar or kat mana2lah yg boleh kite bawa bersama time nak beli barang2 dapur, jajan ke, cekedis ke...
Tak mustahillah ramai yang berperangai pelik zaman sekarang ni. Tak kira la yang muda ke yang tua. Samseng lah, bohsia lah.

Macam mana nak lahirkan muslim yang sebenar kalau dari kecik dah tersuap menatang haram ni.Yang peliknya macam mana lah ada tanda halal tu. haih. Patutlah Allah turunkan virus selsema babi tu. Saudara sekalian, sedarlah. macam2 cara yang musuh islam akan lakukan untuk meruntuhkan moral dan iman seorang muslim.

Sekarang ni dah tawu, korang forward lah. ni bukan nak boikot mana2 syarikat pengeluar, tapi sebagai panduan kepada anda semua. Terpulang untuk anda mempercayainya.

Peringatan : Semoga makanan yang kita beli adalah hasil HALAL.. Kerana makanan yang kita ambil menjadi darah daging kita.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...