CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 11

MY KORSET STORY

Talking about corset/pakaian pembentukan badan dalam pasaran Malaysia ni...sebut je brand ape je yang ada. Dari yang murah hingga yang mahal. AVON? CRONY? ELKEN? COSWAY? and macam2 lagilah....We as a consumer just pilih je mana yang kite nak.. Tapi tak semua korset yang ada di pasaran tu betul2 buat kite puas hati. Betul tak???

Kadang2 orang2 ni beli asal ada je....tak pun beli sebab nak pakai atas sebab2 tertentu. Cthnye ade annual dinner hujung bulan, nak kahwin, nak bertunang and nak pakai kebaya time raya...Haaa...time ni lah korset2 ni semua nye laku macam pisang goreng panas...


SEDAPNYE PISANG GORENG NI...MAKAN DI WAKTU PETANG BERSAMA SECAWAN KOPI PANAS...MAAASSYUUUKKK!!!


Ok, back to our story...lupakan kisah pisang goreng menggoda jiwa kat atas tu ye kawan2 sekalian...

Mesti korang pon ade niat nak pakai or ade korset dlm simpanan korang tu.Ade yang berpendapat beli murah pon takpe, jimat duit asalkan boleh pakai kat badan.Ye memang betul....tapi...ada TAPI nye...Selesa tak korang pakai, berlipat tak? Panas tak time pakai? Ada rasa gatal2 tak?? Tu semuanye sudah aku laluinye sendiri..Sebab dulu aku pon beli yang murah je....Alamakkkk!!! kantoi sudah...heheheehe...


Meh aku buka kitab sejarah pasal pakai korset ni kat badan aku.

First dulu pakai jenama C****Y.  Korset ni mak aku yang bagi. Sebab nak habiskan stok die. Time ni tak kahwin lagi. Aku pun pakailah dari hari ke hari. Mula-mula memanglah ok. Girdle nye pun sedap dipakai tapinye lama-lama  rasa tak best pulak..Rasa panas..Alasan lain, gatal pon ye....hahahahaha...


Second korset pulak time ni aku beli sendiri..jenama A**N. Yg mcm mane?? Ala mcm dalam gambar kat bawah ni ha...


First time aku beli dgn duit aku sendiri..Duit loan sebenarnye..hehehehe..Tengok die nye function yang boleh pecahkan lemak seb ade FIR nye tu yg wat aku teruja nak beli. Hrga pon murah je...RM299++ tak silap..Time tu ada promosi...harga pon murahla sikit. Pakai adalah dalam 5 bulan mcm tu...Tapi tak tahan lama seb girdle koyak. Bile dah koyak, tak sedaplah nak pakainye...Dienye baju dalam pon lama-lama longgar...Ok ketepikan pulak yg ni...

Third time beli korset jenama ape ntah..Aku tak ingat...Aku beli pon seb Wedding Planner aku yang suh ambik.WP aku kata:-

"Korset ni bagus Ummi...Tak macam Premium Beautiful tu...Senang nak pakai seb cangkuk kat depan. Kalau PB cangkuk kat belakang... Yang ni murah je...tak macam PB..PB mahal taw!!!!"

Haaa...macam tu lah bait-bait dialog WP aku tu.. Jadinye aku pon terus angguk kepala ambikla 1 set korset yg die jual tuuuu...Harga dalam RM 1000++..Ye lah nak cantik nye pasal time kahwin nanti... Rupe korset aku tu macam kat bawah ni lah..Ye memang sebijik!!


Aku pakai pon time kahwin je...Pas kahwin adelah pakai dalam seminggu 2 kali je..Pastu selamatttttt!!!! Alasan aku tak pakai, PANAS, SAKIT, GATAL & BERLIPAT naik ke atas. Aku ni keje office hour. Banyak masa kejenye duduk je ngadap PC. Kejap2 g toilet betulkan korset, kejap2 time wat keje tu tarik balik korset yg ternaik tu.. Lama-lama aku pon malas dah.... Biar je kat situ...

Lastly, tangan gatal menservey pasal korset Premium Beautiful..Tahu dah lama..tapi sebab time tu macam tak de rasa nak tahu sangat pasal PB ni. Hehehehehe....End up nye aku pon beli jugak korset PB ni seb tertarik dengan kelebihannye. So sekarang dah pakai dalam 2 bulan setengah...Sebelum aku ambik keputusan nak beli, aku tgk semua testimoni2 pengguna PB ni...Ape kebaikan and kelebihannye... And aku memang cukup-cukup puas hati dengan PB ni.

Tak panas, tak gatal, senang dipakai (mula2 je susah..lama-lama senang) and ianya adalah korset pembentukan badan untuk wanita yang inginkan kesihatan dan kecantikan. Selain tu jugak, PB ni menjaga dan membetulkan lagi postur tulang belakang kite...
Ingat ye 70% utk kesihatan dan 30% untk kecantikan...
Harga memang mahal tapi...ye ada TAPI lagi sekali..Ianye adalah LIFE TIME WARRANTY!!! Mane ade korset lain yang ada warranty...PB je taw!!! Seumur hidup je beli PB ni utk kebaikan, kesihatan dan kecantikan diri kita sendiri..

Ape yang aku rasa bile pakai PB ni??? Berat badan aku pon turun. Berat asal 77kg..berat kan???? Ye memang BERAT....and turun sikit2...

1) 30/10/2010 = Berat aku 75.8 kg



Time ni senyum-senyum depan mesin penimbang macam dah lama tak jumpa BF..hehehehehe
2) 8/11/2010 = Berat aku turun lagi 72.5 kg

  

Time ni mata pulak terbeliak bulat...macam watak2 dalam sinetron INDON tu...


3) 4/12/2010 = Berat terus turun walaupon tak bayak. 71.6 kg....


Senyum puas hati

Memang berkesan kan??? Aku langsung tak diet..Makan tetap makan. Sebab aku memang suka makan..Bersenam...oooohhhhh jauh sekali..Penat and letih menguasai diri..!!!

Amazing kan??? Korang tak nak cube ke???

NO DIET
NO LIPOSUCTION
NO SLIMMING CENTRE
NO SLIMMING PILLS
NO FOOD SUPPLEMENT LIKE HERBALIFE, JUS MATE 5, RXLITE OR ANYTHING OF THAT SORT




IT'S JUST BY WEARING PREMIUM BEAUTIFUL !!!

So sape kata tak boleh kurus dengan cara yang senang!!!

Yes, as a woman, kiter kena sentiasa jaga penampilan diri kiter. Memang itu dah lumrah dalam setiap wanita. Menjaga penampilan diri. Sentiasa nak kelihatan cantik. Bukan untuk diri sendiri tapi untuk hubby sendiri juga...:)

THOUSANDS OF WOMEN HAS BEAUTIFUL EXPERIENCED WITH PB
WHEN IS YOUR TURN??
FEEL THE MAGIC..!!

CALL ME / SMS ME / EMAIL ME: 
0126580350 (Ummi) / emalin_83@yahoo.com

** Cik Kaki tinggalkan Nota : Aku bukan berniat nak burukkan produk lain. Tapi aku just nak berkongsi pengalaman memakai PB ni je.. Tepuk dada tanyelah hati nak pakai korset ape...







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...